חשיפה: החלוקה המסתמנת ברשויות החרדיות המקומיות

המהדורה המרכזית No Comments on חשיפה: החלוקה המסתמנת ברשויות החרדיות המקומיות

מסתמן דיל ארצי בין דגל התורה לאגודת ישראל על חלוקת הערים החרדיות בין המפלגות. החלוקה המסתמנת: 'אגודת ישראל' תקבל את בני ברק, אלעד, ביתר ועמנואל. 'דגל התורה' תקבל את בית שמש, מודיעי עילית, קריית יערים ורכסים

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חשיפה במהדורה המרכזית ב"קול חי" כי מסתמן דיל ארצי בין דגל התורה לאגודת ישראל על חלוקת הערים החרדיות בין המפלגות. גדסי ורבינא על החלוקה המסתמנת: 'אגודת ישראל' תקבל את בני ברק, אלעד, ביתר ועמנואל. 'דגל התורה' תקבל את בית שמש, מודיעי עילית, קריית יערים ורכסים

אבי רבינא: "כנראה הדיל של דגל התורה וש"ס שהכרנו באלעד יבוטל, וישראל פרוש ישאר על מקומו". מנגד, טען היועץ האסטרטגי גואל ועקנין: "אין מי שמאיים על מקומו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, הוא יישאר כראש עיר. ישראל פרוש כסגר"ע ירושלים זו לא מילה גסה"

"אחד מהתרחישים המוצעים ושהוצעו זה שישראל פרוש יהיה סגן ראש עיר בירושלים וירוץ לראשות לאחר מכן. דרעי הבטיח את ראשות עיריית אלעד ליהודה בוטבול". אמר ועקנין וציין כי בעיר בית שמש הגדולה: "הציבור בבית שמש הוכיח שללא אחדות חרדית, אפשר לומר לעליזה בלוך ברוכה הבאה לקדנציה נוספת"

אבי רבינא: "בכיר באגודת ישראל אומר לי שהדיבור על ישראל פרוש בירושלים, זה ספין מתחילתו ועד סופו". ועקנין השיב: "שלומי אמונים חושבת רק על עצמה, היא כנראה מתדרכת אותך. לא יתכן שסיעה שיש לה רק נציג אחד בכנסת תשלוט בכל כך הרבה ערים".

דקות לאחר מכן, אחרי שהרב לוי פנחסי חשף את המועמדות הספרדית לראשות עיריית בני ברק חזרו השניים וניתחו את המציאות החדשה. גואל ועקנין אמר: "ש"ס של היום היא לא זו של לפני 50 שנה. היא אפשר לדבר עליהם כמו אז, החלוקה של בני ברק בין 'דגל' ל'אגודה' צריכה לעבור מן העולם, ויפה שעה אחת קודם"

ועקנין ציין כי "לנוכח ההתרחבות של ש"ס, יש התפוררות של יהדות התורה, פורשי חסידויות וליטאים מודרניים – החולצות הכחולות שעברו לש"ס". רבינא הסכים: "תמיד הייתה הנהגה חזקה בבני ברק, אבל מתחזקת האינדיקציה שעכשיו ש"ס תרוץ, גם אם היא לא תנצח זה יהיה לקדציה הבאה".

האזינו לשניים



0 תגובות